15 March 2011

sekian lama menyepi



agak lama aku tak bukak dan update blog aku ni..
last update ada lah 2 hari seblom game Piala Sumbangsih 2011
Selangor lawan Kelantan
perlawanan permusuhan ketat utk musim ini dan lepaslepas..
berkesudahan dengan keputusan 0 - 2 pada Kelantan..
haha..
masa aku pergi utk menyokong Selangor pada tahun ni kali ni berbeza
sepeti tahun2 yg lalu..
kenapa??
Sebab pada masa tu aku baru lagi join ultraSel.
ultraSel ?
yes salah satu cabang ultras negeri dibawah naungan Ultras Malaya.
berkonsepkan memberikan sokongan
sorakan 90 minit tanpa henti..
berdiri dan ber'choreo'
mengikut arahan Capo(ketua yg memberi arahan lagu utk dichant dan gerakgeri choreo)
serius pada mula mcm penat ikut bersorak bernyanyi smpai hilang suara sakit kaki..
itu yg aku rasa..
tapi bagaimana pula pemain yg berhempas pulas didalam padang berjuang utk maruah negeri..
bg aku sama rasa bgaimana mereka bermain di dalam padang..

Ultras : tidak hanya didalam stadium shj.
its all about brotherhood.
Uniknya ULTRAS di Malaysia adalah..
ULTRAS2 NEGERI BOLEH BERSATU , BERNYANYI , BERI SOKONGAN
BERSAMA TANPA MGHIRAUKAN LATAR BELAKANG,
ASAL DAN DARI MANA KAMU BERADA..
cuba la lihat
Indonesia sebagai CONTOH
-
Persija Jakarta :Jakmania
-Persib Bandung :Viking

kedua dua mereka ni tidak boleh bertemu pasti ada yg terkorban

kalau boleh kita tidak seperti itu ..
kita aman damai dan bersatu dibawah satu panji yang sudah lama nya berkibar

mahu join ultraSel , datang saja ke pintu 15 stadium mbsa ,kami sentiasa di sana..

antara gambar gambar sepanjang penglibatan aku dengan uS dan UM .

Game Selangor vs Kelantan 29/1/11







Dibangi .

ketika perlawanan persahabatan antarabangsa Malaysia vs Hong Kong (2 - 0)
- A Special tribute to Safee Sali .
keluarga besar UM 2011


No comments: