29 March 2011

demi mu , aku ke Singpodah .

26th Mac 2011
hari yang bersejarah bagi aku kerana
buat pertama kali dalam hidup aku..
aku akan melangkah negara Singa pancor ayor kluar kek mulut nyo..
hahahah
first time , asa nye aku tak tido pun malam tu , excited punya pasal..
pergi nya aku bersama sama
43lagi ahli Ultras Malaya menaiki bas..
bertolak pada pukul 10.00a.m dari hakim seksyen 7 .
dan sampai di RNR Gelang Patah (ye ke aku eja ni.?)
pada pukul 3.20pm
makan ape semua dulu seblum masuk kota singapodah
diyakini halal dan harga nya nt..
haha..
dah makan..
kenyang..
isap rokok puas2..
pukul 4 pun kami masuk sempadan dan pemeriksaan imigresen di kedua2 sempadan..

Sebelum memasuki Singapodah :)

sampai je di stadium jalan besar, kami buat perarakan serta chants .
rata2 orang singapura agak tkejut dgn kehadiran kami apatah lagi media.
berchants serta bergambar sebelum memasuki stadium .
dan mula berjuang sebagai pemain ke 12 .
akhirnya perlawan berkesudahan
dengan keputusan 1 - 1 sama.
ada sikit gambar2 utk ditatap :)



(gambar diatas ini diambil oleh dak2 yang tak pergi *ambil kat tv)


"Macam saya cakap dulu, kalau belum bersedia untuk terima benda ni lebih baik jangan join.sebab sekali terjebak, takkan ada jalan keluar lagi. Benda ni menyebabkan ketagihan"

katakata pemula Ultras di Malaysia ini.



Bukan benda jahat yang ingin di lakukan. Cuma sayang diri pada Negara dalam bola sepak semakin menebal





( sumber ungkapan diatas, dipinjam dari : sokerleaks)

1 comment: